• RSS Somali VOA

    • Caweyska Washington December 16, 2017
      Qodobo kale duwan oo xiiso leh ayaan idiinku haynaa barnaamijka Caweyska Washington oo toddobaadkiiba aad mar dhageysataan.
    • Mudug: Waddooyin Xirnaa oo la Furay December 16, 2017
      Masuuliyiin ka tirsan maamulada Galmudug iyo Puntland iyo dowladda Federalka Soomaaliya ayaa maanta ku guuleystay inay furaan dawooyin muddo sanado ah u xirnaa dagaallo ka dhacay magaalada Gaalkacyo ee xarunta gobolka Mudug.
    • Barnaamijka Dhacdooyinka Toddobaadka December 16, 2017
      Barnaamijka Dhacdooyinka ee Toddobaadkan waxaan ku soo qaadanaynaa qodobadii ugu waaweynaa ee ka dhacay Somalia, waxaana inoo haya Xuseen Barre Aadan
    • Barnaamijka Hambalyada iyo Heesaha December 16, 2017
      Barnaamijka Hambalyada iyo Heesaha ee toddobaadkan waxaa inoo haya Ibraahim Xasan Maxamuud (Daanduray) iyo Caasha Ibraahim Aadan (Cuud)
    • Maxamed Aadan (Tiiceey) oo la soo Daayey December 16, 2017
      Madaxweynhiih hore ee maamulkii Ximin iyo Xeeb ee hore uga dhisnaan jirey gobolada Dhexe ee Somalia, Maxamed Aadan Tiicey ayaa shaley galinkii dambe soo gaaray gobolka Mineasota kadib markii uu kasoo baxay xabsi uu ku jirey dalka Builgium oo uu ku xirnaa muddo 4 sano iyo 2 bilood ah.
    • Soomaali Lagu Diley Deegaanka Oromada ee Itoobiya December 16, 2017
      Wararka nagasoo gaaraayo deegaano ka mid ah ismaamulka Oromada ee dalka Itoobiya ayaa sheegay in dad Soomaali ah oo tiradooda ay gaareyso 65 qof lagu diley tuullada Gadule ee hoostagta degmada Darullow. Hasa ahaatee, madaxa Warfaafinta deegaanka bariga Harerge ee dowlad gobolleedka Oromada, Cabdirisaaq Maxamed oo la hadlay laamaha Itoobiyaanka ee afafka Orom […]
    • Faaqidaadda: Saameynta Kaalmada uu Mareykanka Ka Jarayo Somaliya December 15, 2017
      Barnaamijka Faaqidada Todobaadka wuxuu ku saabsanyahay, saameynta ay yeelan karto go,aanki uu Mareykanka ku gaaray inuu hakinayo kaalmadi uu siin jiray ciidanka qalabka sida ee Soomaaliya.
    • Dalalka IGAD oo Sameysanaya Manhaj Mideysan December 15, 2017
      Djibouti waxaa lagu soo gabagabeeyay shirka waxbarashada ee dalalka urur goboleedka IGAD, kaas oo looga dooday sidii loo heli lahaa manhaj mideynsan.
    • Dhageyso Barnaamijka Amuuraha Islaamka December 15, 2017
      Todobaadkan wuxuu ku saabsan yahay barnaamijka Amuuraha Islaamka, shirki hogaamiyaasha caalamka ay dhawaan ku yeesheen magaalada Istanbul ee dalka Turkiga.
    • Mareykanka oo Hakinaya Gargaarka uu Siiyo Ciidanka Soomaaliya December 15, 2017
      Sarkaal sare oo ka tirsan Waaxda Arrimaha Dibadda Mareykanka ayaa VOA-da u xaqiijiyay, in Mareykanka uu hakinayo gargaarki uu siin jiray ciidamada qalabka sida ee Soomaaliya.
    • Booliska Kenya oo Lagu Eedeeyay Kufsi iyo Jirdil December 14, 2017
      Hey’ada Xuquuqda Aadanaha ee Human Rights Watch ayaa sheegtay in inti lagu guda jiray doorashadi madaxtinimo ee Kenya ka dhacday sanadkaan, ay ciidanka boolisku kufsadeen tiro haween ah isla markaana jirdil u geysteen dad rayid ah.
    • Wariyeyaal Lagu Xiray Myanmar December 14, 2017
      Qaramada Midoobay ayaa walaac ka muujisay xarig Talaadadi lasoo dhaafay loogu geystay dalka Myanmar laba wariye oo ka tirsan wakaalada wararka Rueters.
    • Faah-faahin Kasoo Baxday Qaraxii Muqdisho December 14, 2017
      Saraakiisha ciidanka booliska Soomaaliya ayaa xaqiijiyay in qarax saakay ka dhacay Dugsiga Tababarka Booliska ee Jeneraal Kaahiye ee magaalada Muqdisho, ay ku dhinteen 18 askari.
    • Caqabadaha Horyaalla Golaha Wasiirrada Soomaaliland December 14, 2017
      Madaxweynaha Somaliland Muuse Biixi Cabdi ayaa maanta soo liiska golahiisa cusub ee wasiirrada.
    • Ronaldinho oo Ku Biiraya Siyaasadda December 14, 2017
      Wargeyska Now O Globo ee kasoo baxa magaalada Rio de Janeiro, ayaa maanta daabacay in laacibki hore ee adduunka Ronaldinho uu u ordi doono kursiga baarlamaanka ee gobolka uu kasoo jeedo Minas Gerais ee dalka Brazil.
    • Madaxweyne Biixi oo Ku Dhawaaqay Golaha Wasiirrada December 14, 2017
      Madaxweynaha Somaliland Muuse Biixi Cabdi ayaa maanta ku dhawaaqay golihiisa cusub ee wasiirrada.
    • Askar Ku Dhimatay Qarax Ka Dhacay Muqudisho December 14, 2017
      Qarax saakay aroorti ka dhacay Dugsiga Tababarka Booliska ee Jeneraal Kaahiye ee magaalada Muqdisho ayaa la sheegay inuu sababay dhimashada 17 askari oo ka tirsan ciidamada booliska.
    • Qubanaha VOA, Dec 14, 2017 December 13, 2017
    • Man City oo La Gaari La,yahay  December 13, 2017
      Kooxda Manchester City ayaa kordhisay dhibcaha ay ku hogaamineyso horyaalka Premier League ee dalka Ingiriiska, ka gadaal marki ay 4-0 ku dardartay xalay kooxda Swansea City.
    • Milan oo Tiigsatay Sideed Dhamaadka Coppa Italia December 13, 2017
      Kooxda AC Milan ayaa gaartay wareega sideeda kooxood ee tartanka Coppa Italia ee dalka Talyaaniga kadib marki ay xalay 3-0 ugu awood sheegatay kooxda Hellas Verona.
  • Soo Raac

  • Sawiro Xusuus Leh

  • Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 46 other followers

  • your IP adress

    IP address
  • Archives

تسريبات عن وجود خطة أمريكية بشن عمليات ضد عناصر القاعدة داخل الصومالوتعتقد أجهزة الاستخبارات الأمريكية أن المقاتلين الأجانب، بينهم أفغان، وعراقيون، وباكستانيون، وسعوديون، ويمنيون، وبعض الجنسيات الأخرى من دول أفريقية، وأن معظم هؤلاء المسلحين هربوا من العراق وأفغانستان،


alqaida-

السي أن أن (الصومال اليوم) كشفت مصادر أمريكية لـ”سي أن أن” الجمعة، أن إدارة الرئيس باراك أوباما، أقرت خطة تتضمن إطلاق عمليات خاصة لملاحقة واصطياد مسلحين موالين لتنظيم “القاعدة”،

 

يُعتقد أنهم يختبئون في الأراضي الصومالية.ووفق أحدث تقديرات للجيش ودوائر الاستخبارات الأمريكية، يزيد عدد “المقاتلين الأجانب”، الذين يُعتقد بأنهم موالون للقاعدة في الصومال، على 200 مسلح،

 

يتواجدون في المناطق الجنوبية، إلا أن مسؤولين عسكريين أكدا أنها “مجرد تقديرات بسبب قلة المعلومات الاستخباراتية المتوافرة على الأرض وذكر مسؤول رفيع، طلب أيضاً عدم ذكر اسمه،

 

نظراً لأن المعلومات تتعلق بقضايا استخباراتية، أنه تم تحديث خطة عسكرية، تتضمن السماح للقوات الخاصة بشن عمليات ضد عناصر القاعدة داخل الأراضي الصومالية، وأن هذه الخطة دخلت حيز تنفيذ مؤخراً وتعتقد أجهزة الاستخبارات الأمريكية أن المقاتلين الأجانب، بينهم أفغان، وعراقيون، وباكستانيون، وسعوديون، ويمنيون، وبعض الجنسيات الأخرى من دول أفريقية

،

وأن معظم هؤلاء المسلحين هربوا من العراق وأفغانستان، ليعيدوا تمركزهم مرة أخرى في الصومال. وهذه التقديرات لا تتضمن عدداً غير معروف من ذوي الأصول الصومالية، الذين يُعتقد أنهم عادوا إلى الصومال من دول أوروبية، والولايات المتحدة الأمريكية، ودول أفريقية أخرى، والذين انضم عدد كبير منهم إلى حركة “شباب المجاهدين”، التي تخوض قتالاً عنيفاً ضد الحكومة الصومالية المؤقتة.

 

وفي أبريل الماضي، دعت الحركة “المقاتلين” إلى الانضمام لصفوفها، كما أعلنت أن الهجوم الانتحاري، الذي شنته أواخر الشهر نفسه، بواسطة شاحنة مفخخة في مقديشو، وأسفر عن سقوط عشرات القتلى والجرحى، جاء “رداً على مقتل أمير دولة العراق الإسلامية أبو عمر البغدادي، ووزير الحرب أبو حمزة المهاجر.”

 

وذكرت في بيان أصدرته آنذاك، أن “كتيبة الاستشهاديين، التابعة لحركة الشباب المجاهدين”، نفذت يوم السابع والعشرين من أبريل “عملية استشهادية على قاعدة عسكرية، كانت تُعِدها القوات الصليبية

لتجعل منها مقراً لها في حي ‘شبس’ في ولاية بنادر الإسلامية ‘مقديشو’.”

 

وبعد سنوات من محاولات النأي بنفسها عن تنظيم القاعدة، عادت حركة شباب المجاهدين لتؤكد ارتباطها بالتنظيم، بل وتقول الحكومة الصومالية الانتقالية إنه منذ ارتباطها بالقاعدة، بدأ تدفق “المقاتلين

الأجانب” على الصومال، للقتال إلى جانب الشباب.

 

وقال الرئيس الصومالي، شيخ شريف أحمد: “بالنظر إلى القتال في أفغانستان وباكستان واليمن، يسعى البعض إلى البحث عن ملاذ وملجأ للاختباء به، وتشكل الصومال ملاذاً جيداً لمثل هؤلاء”

ولا يُعد الرئيس الصومالي غريباً عن حركة “الشباب”، فقد كان قيادياً في “اتحاد المحاكم الإسلامية”،

 

الذي هيمن على الصومال لبعض الوقت، بالتعاون مع الحركة المسلحة، قبل أن تطيح به القوات الإثيوبية عام 2006، والتي بقيت في الصومال لغاية العام 2009، ثم انسحبت لتحل محلها قوات سلام تابعة للاتحاد الأفريقي.

وقال شريف أحمد: “لقد كنا نقدر عدد المقاتلين الأجانب بما يتراوح بين 800 و1200 مقاتل، غير أن هذا الرقم يبدو أنه يزداد بصورة تدريجية.”

وتبدو قدرة “الشباب المجاهدين” على الوصول إلى الشباب وصغار السن جيدة، وتحديداً من خلال شبكة الإنترنت، بحيث تشجعهم على القدوم إلى الصومال، للمشاركة في “الجهاد.”

وتمكنت الحركة من استدراج عدد من الصوماليين المقيمين في الولايات المتحدة، حيث تم اعتقال 8 صوماليين لالتحاقهم بمعسكرات تدريب خاصة بالشباب، كما تم اعتقال اثنين آخرين في أستراليا، زعم أنهما كانا يحضران لشن “هجوم إرهابي” ضد منشأة عسكرية.

وفي وقت سابق من هذا العام أكدت الإدارة الأمريكية عدم أن ربط جماعة الشباب بالقاعدة ربط غير صحيح حيث قال توماس كونتريمان، مساعد وكيل وزارة الخارجية الأمريكية للشؤون الأمنية والسياسية، لدى سؤاله عن الروابط بين تنظيم القاعدة في الجزيرة العربية وحركة الشباب الصومالية: “هناك بعض التعاون بينهما، ولكنهما ليسا فصيلاً واحداً، والنظر إليها على هذا الأساس غير صحيح سياسياً.”

كما حض كونتريمان على التمييز بين حركة الشباب والقراصنة، قائلاً إن الصلات الوحيدة تنشأ عن استخدام القراصنة للمرافئ الواقعة في مناطق نفوذ الحركة، الأمر الذي تسهله الحركة لقاء مبالغ مالية.

ويذكر أن حركة الشباب المجاهدين أكثر نفوذا من حكومة شريف شيخ أحمد وتسيطر أكبر مساحة في جنوب الصومال وفي داخل العاصمة أيضا، وتحاول طرد الحكومة الانتقالية التي تعتبرها بأنها “مرتدة” من العاصمة

buqaqable.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: