• RSS Somali VOA

    • Roobab ka Da'ay Gobollada Bay iyo Bakool March 28, 2017
      Deegaanno hoos yimaada gobollada Bay iyo Bakool ee Soomaaliya ayaa laga soo sheegayaa in uu ka curteen roobabka ka gu’ga, xilli abaar xooggan ay ka jirto.
    • Shir Looga Hadlayo Gudniinka Fircooniga oo ka Socda Sweden March 28, 2017
      Magaalada Kristianstad ee dalka Sweden waxaa ka socda shir lagaga hadlayo dhibaatooyinka lagala kulmo gudniinka fircooniga ee gabdhaha.
    • Warbixin: Caqabadaha Haysta Maamulada Somalia March 28, 2017
      Guud ahaan maamul goboleedyada dalka iyo dowladda federaalka ah ayaa waxa ay wajahayaan dhaqaale xumo guud iyadoo kuwa gobolladana ay ugu sii daran yihiin.
    • Tirada Dadka Isu Diiwaan Geliyey Doorashada Somaliland oo la Shaaciyey March 28, 2017
      Guddida doorashada Somaliland ayaa maanta shaaciyay tirada hordhaca ah ee dadka isu diiwaangeliyay doorashada madaxweynaha.
    • Maamulka Ceelbuur oo ka Cabanaya Ciidamada Ethiopia March 28, 2017
      Guddoomiyaha degmada Ceelbuur Nuur Xasan Guutaale ayaa ka hadlay jidgooyo loo galay ciidamo Ethiopian ah oo ka yimi degmada Dhuusamareeb isla markaana u socday degmada Ceelbuur. Guddoomiyaha waxa uu sheegay in ciidamadaasi ay dileen shan ka mida kooxihii jidgooyada u galay ciidamada. Sidoo kale Guddoomiyaha Ceelbuur wuxuu cabasho ka muujiyey ciidamada AMISOM […]
    • Devin Nunes oo Diiday in uu Is-casilo March 28, 2017
      Guddoomiyaha Guddiga Sirdoonka ee Aqalka Wakiilada Mareykanka Devin Nunes ayaa isniintii sheegay inaanu qorshaha ugu jirin inuu iska casilo baaritaanka guddiga uu ku hayo faro-gelinta Ruushka ay ku sameeyeen doorashadii madaxtinimo ee 2016.
    • QM oo ka Hadleysa in la Mamnuuco Hubka Nuclear March 28, 2017
      QM ayaa isniintii billowday wada-xaajoodyo ku saabsan in si caalami ah loo mamnuuco hubka nuclear-ka, taasi oo ay kasoo horjeedaan dalalka horey u haystay hubka nuclear-ka.
    • Haweenka Muslimiinta oo Dibadbax ka Dhigay London March 27, 2017
      Qaar ka mid ah haweenka muslimka ah ee dalka Britain ayaa isugu soo baxay buundada Westminster ee u dhow baarlamaanka Britain, halkaasi oo dhawaan lala beegsaday weerar.
    • Kenya oo Sheegatay inay Dishay 31 Shabaab ah March 27, 2017
      Dowladda Kenya ayaa sheegtay in ciidamadeeda ay 31 ka tirsan maleshiyada Al-Shabaab ku dileen weerar ay ku qaadeen saldhigyo ay maaleeshiyadu ku laheyd degmada Badhaadhe ee gobolka Jubbada Hoose.
    • Shaqaale Gargaar oo Lagu Dilay Koonfur Sudan March 27, 2017
      Saraakiisha QM ayaa sheegay in lix shaqaalaha gargaarka bani’aadannimo ah lagu dilay weerar ku dhufo oo ka dhaqaaq ah oo ka dhacay dalka Koonfur Sudan.
    • Mareykanka Oo Baaraya Shacab Lagu Dilay Mosul March 27, 2017
      Milatariga Mareykanka ayaa sheegay in dhimashada dadka rayidka ee Ciraq ee magaalada waqooyi ee Mosul ay tahay musiibo aad u xun, ayna baarayaan tuhunada ku saabsan in duqeymaha isbaheysiga Mareykanka uu hogaaminayo ay ku dhinteen 100 qof oo rayid ah, horaantii bishan.
    • Wicitaanka: Prof. Xuseen A. Warsame March 26, 2017
      Barnaamijka Wicitaanka ee toddobaadkani waxa uu ku saabsan yahay sida kor loogu qaadi karo tayada waxbarashada ee dugsiyada iyo jaamacadaha Somalia, waxaana marti ku ah Prof. Xuseen Axmed Warsame.
    • Burco: Xaaladaha Abaaraha March 26, 2017
      Xaalada abaaraha ee mudooyinkanba ka taagnayd deegnada Soomalida ayaa ah mid saamaysay dad iyo xoolaba islamarkaana keentay inay dadkii xoolo dhaqatada ahaa ay ku waayaan badi xoolahoodi, iyadoo geela oo ka mid ah xoolaha kiisa ugu adkaysiga badan uu hada yahay kani ugu liita.
    • Ohio: Toogasho ka Dhacday Goob lagu Caweeyo March 26, 2017
      Masuuliyiin ku sugan magaalada Cincinnati ee gobolka Ohio ee dalkan Maraykanka ayaa sheegay in ugu yaraan 15 qof la toogtay, kuwaas oo qof ka mid ah xaaladdiisu ay halis tahay, ka dib markii xalay rasaas lagu furay xarun lagu caweeyo oo dad badani ku sugnaayeen.
    • Mosul: 100 ku Dhimatay Duqeymaha Cirka ah March 26, 2017
      Isbahaysiga Milateri ee uu hoggaamiyo Maraykanku ayaa weeraro xagga cirka ah ku qaaday Mosul, waxaana dad goobjoog ahi ay sheegeen in weeraradaas ay ku dhinteen in ka badan 100 rayid ah.
    • Dhageyso Barnaamijka Caweyska Washington March 25, 2017
      Dhageystayaal ku soo dhawaada barnaamijka Caweyska Washington, waxa la diyaar ah Sahra Ciidle Nuur.
    • Dhageyso Martida Makrafoonka March 25, 2017
      Ku soo dhawaada dhageystayaal barnaamijka Martida Makrafoonka, waxa London ka soo diyaariyay Ridwaan Xaaji Cabdiwali.
    • Holland: Dowlad Isbaheysi oo ay Tahay In La Soo Dhiso March 25, 2017
      Muddo 10 casho ah ayaa ka soo wareegtey marki lasoo gaba-gabeeyey doorashadi dalka Holland oo indhaha adduunka oo dhan soo jiidatey.
    • Abaaraha ka Jira Gobolka Sanaag March 25, 2017
      Gobolka Sanaag waxa uu ka mid yahay deegaanada ay abaaruhu sida daran u saameeyeen, iyada oo lix milyan bar Soomaali ah ay abaarahani saameyn xoog badan ku yeesheen.
    • Hambalyada iyo Heesaha: Danduray iyo Cuud March 25, 2017
      Barnaamijka Hambalyada iyo Heesha ee toddobaadkan waxaa inoo haya Ibraahim Xasan Maxamuud (Daanduray) iyo Caasha Ibraahim Aadan (Cuud)
  • Soo Raac

  • Sawiro Xusuus Leh

    More Photos
  • Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 45 other followers

  • your IP adress

    IP address
  • Archives

تسريبات عن وجود خطة أمريكية بشن عمليات ضد عناصر القاعدة داخل الصومالوتعتقد أجهزة الاستخبارات الأمريكية أن المقاتلين الأجانب، بينهم أفغان، وعراقيون، وباكستانيون، وسعوديون، ويمنيون، وبعض الجنسيات الأخرى من دول أفريقية، وأن معظم هؤلاء المسلحين هربوا من العراق وأفغانستان،


alqaida-

السي أن أن (الصومال اليوم) كشفت مصادر أمريكية لـ”سي أن أن” الجمعة، أن إدارة الرئيس باراك أوباما، أقرت خطة تتضمن إطلاق عمليات خاصة لملاحقة واصطياد مسلحين موالين لتنظيم “القاعدة”،

 

يُعتقد أنهم يختبئون في الأراضي الصومالية.ووفق أحدث تقديرات للجيش ودوائر الاستخبارات الأمريكية، يزيد عدد “المقاتلين الأجانب”، الذين يُعتقد بأنهم موالون للقاعدة في الصومال، على 200 مسلح،

 

يتواجدون في المناطق الجنوبية، إلا أن مسؤولين عسكريين أكدا أنها “مجرد تقديرات بسبب قلة المعلومات الاستخباراتية المتوافرة على الأرض وذكر مسؤول رفيع، طلب أيضاً عدم ذكر اسمه،

 

نظراً لأن المعلومات تتعلق بقضايا استخباراتية، أنه تم تحديث خطة عسكرية، تتضمن السماح للقوات الخاصة بشن عمليات ضد عناصر القاعدة داخل الأراضي الصومالية، وأن هذه الخطة دخلت حيز تنفيذ مؤخراً وتعتقد أجهزة الاستخبارات الأمريكية أن المقاتلين الأجانب، بينهم أفغان، وعراقيون، وباكستانيون، وسعوديون، ويمنيون، وبعض الجنسيات الأخرى من دول أفريقية

،

وأن معظم هؤلاء المسلحين هربوا من العراق وأفغانستان، ليعيدوا تمركزهم مرة أخرى في الصومال. وهذه التقديرات لا تتضمن عدداً غير معروف من ذوي الأصول الصومالية، الذين يُعتقد أنهم عادوا إلى الصومال من دول أوروبية، والولايات المتحدة الأمريكية، ودول أفريقية أخرى، والذين انضم عدد كبير منهم إلى حركة “شباب المجاهدين”، التي تخوض قتالاً عنيفاً ضد الحكومة الصومالية المؤقتة.

 

وفي أبريل الماضي، دعت الحركة “المقاتلين” إلى الانضمام لصفوفها، كما أعلنت أن الهجوم الانتحاري، الذي شنته أواخر الشهر نفسه، بواسطة شاحنة مفخخة في مقديشو، وأسفر عن سقوط عشرات القتلى والجرحى، جاء “رداً على مقتل أمير دولة العراق الإسلامية أبو عمر البغدادي، ووزير الحرب أبو حمزة المهاجر.”

 

وذكرت في بيان أصدرته آنذاك، أن “كتيبة الاستشهاديين، التابعة لحركة الشباب المجاهدين”، نفذت يوم السابع والعشرين من أبريل “عملية استشهادية على قاعدة عسكرية، كانت تُعِدها القوات الصليبية

لتجعل منها مقراً لها في حي ‘شبس’ في ولاية بنادر الإسلامية ‘مقديشو’.”

 

وبعد سنوات من محاولات النأي بنفسها عن تنظيم القاعدة، عادت حركة شباب المجاهدين لتؤكد ارتباطها بالتنظيم، بل وتقول الحكومة الصومالية الانتقالية إنه منذ ارتباطها بالقاعدة، بدأ تدفق “المقاتلين

الأجانب” على الصومال، للقتال إلى جانب الشباب.

 

وقال الرئيس الصومالي، شيخ شريف أحمد: “بالنظر إلى القتال في أفغانستان وباكستان واليمن، يسعى البعض إلى البحث عن ملاذ وملجأ للاختباء به، وتشكل الصومال ملاذاً جيداً لمثل هؤلاء”

ولا يُعد الرئيس الصومالي غريباً عن حركة “الشباب”، فقد كان قيادياً في “اتحاد المحاكم الإسلامية”،

 

الذي هيمن على الصومال لبعض الوقت، بالتعاون مع الحركة المسلحة، قبل أن تطيح به القوات الإثيوبية عام 2006، والتي بقيت في الصومال لغاية العام 2009، ثم انسحبت لتحل محلها قوات سلام تابعة للاتحاد الأفريقي.

وقال شريف أحمد: “لقد كنا نقدر عدد المقاتلين الأجانب بما يتراوح بين 800 و1200 مقاتل، غير أن هذا الرقم يبدو أنه يزداد بصورة تدريجية.”

وتبدو قدرة “الشباب المجاهدين” على الوصول إلى الشباب وصغار السن جيدة، وتحديداً من خلال شبكة الإنترنت، بحيث تشجعهم على القدوم إلى الصومال، للمشاركة في “الجهاد.”

وتمكنت الحركة من استدراج عدد من الصوماليين المقيمين في الولايات المتحدة، حيث تم اعتقال 8 صوماليين لالتحاقهم بمعسكرات تدريب خاصة بالشباب، كما تم اعتقال اثنين آخرين في أستراليا، زعم أنهما كانا يحضران لشن “هجوم إرهابي” ضد منشأة عسكرية.

وفي وقت سابق من هذا العام أكدت الإدارة الأمريكية عدم أن ربط جماعة الشباب بالقاعدة ربط غير صحيح حيث قال توماس كونتريمان، مساعد وكيل وزارة الخارجية الأمريكية للشؤون الأمنية والسياسية، لدى سؤاله عن الروابط بين تنظيم القاعدة في الجزيرة العربية وحركة الشباب الصومالية: “هناك بعض التعاون بينهما، ولكنهما ليسا فصيلاً واحداً، والنظر إليها على هذا الأساس غير صحيح سياسياً.”

كما حض كونتريمان على التمييز بين حركة الشباب والقراصنة، قائلاً إن الصلات الوحيدة تنشأ عن استخدام القراصنة للمرافئ الواقعة في مناطق نفوذ الحركة، الأمر الذي تسهله الحركة لقاء مبالغ مالية.

ويذكر أن حركة الشباب المجاهدين أكثر نفوذا من حكومة شريف شيخ أحمد وتسيطر أكبر مساحة في جنوب الصومال وفي داخل العاصمة أيضا، وتحاول طرد الحكومة الانتقالية التي تعتبرها بأنها “مرتدة” من العاصمة

buqaqable.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: