• RSS Somali VOA

    • 134 Qof oo ku Dhimatay Mexico September 20, 2017
      Wararka ka imanaya dalka Mexico ayaa sheegaya inuu halkaas ka dhacay dhul-gariir xooggan, oo cabbirkiisa lagu qiyaasay illaa 7.1 Magnitude. Wakaaladda Wararka ee Reuters ayaa ku soo waramaysa in dhimashadu ay haatan marayso illaa 134 qof.
    • Lacagta Xubinimada QM ee Soomaaliya lagu Leeyahay September 19, 2017
      Danjiraha ayaa sheegay inay sannad walba codsanayeen in dib loo dhigo bixinta lacagtaas, sannadkanna ay sidaas sameeyeen. Wuxuu meesha ka saaray oo been ku tilmaamay in loo diiday Soomaaliya inay golaha loo dhan yahay ee Qaramada Midoobay inay ka hadlaan ama inay codeeyaan.
    • Siyaasiyiin Dhaliilay Taageerda Koonfur Galbeed u Muujisay Sucuudiga September 19, 2017
      Siyaasiyiin ka soo jeeda Koonfur Galbeed oo maanta Baydhabo ku shiray ayaa ka soo horjeestay Maamulka Koonfur Galbeed Soomaaliya oo todobaadkan sheegay inuu taageersanyahay go’aankii dowladda Sacuudiga ay xayiraada ku saartay Dowladda Qatar.
    • Dhageyso Xubinta Ciyaaraha September 19, 2017
      Ku soo dhawaada Xubinta Ciyaaraha, o qodobbada aad ku maqli doontaan ay ka mid yihiin: Kulama Xiiso badan oo maanta dhacaya iyo sidey kooxuhu isku arki doonaan horyaallada qaaradda Yurub qaar. Jamaal Axmed Cismaan ayaa soo jeedinaya.
    • Abaalmarin La Siiyay Xamse Warfaa September 19, 2017
      Gobalka Minnesota waxaa abaalmarin la gudoonsiiyay Xamse Warfaa oo ka mid ah dadka Soomaaliyeed u dhaqdhaqaaqa arrimaha Bulshada.
    • Trump oo Ka Khudbeynaya Shirka QM September 19, 2017
      Madaxweynaha Mareykanka Donald Trump ayaa lagu wadaa inuu maanta ka jeediyo khudbadiisii ugu horreysay shirka sanadlaha ah ee Golaha Guud ee Qaramada Midoobay.
    • Koobka EFL oo Maanta Furmaya September 19, 2017
      Waxaa caawa dhici doona kulamo ka tirsan wareega sadexaad ee koobka EFL ee dalka Ingiriiska.
    • Milan oo Qandaraaska u Kordhineysa Suso September 19, 2017
      Laacibka baalka midig ee khadka dhexe uga ciyaara kooxda AC Milan Suso ayaa ogolaaday heshiis cusub oo ku kordhinayo qandaraaska uu kula joogo naadiga.
    • Koonfur Galbeed oo Ka Hor Timid Go'aankii DS ee Khilaafka Khaliijka September 18, 2017
      War saxaafadeed ka soo baxay xafiiska madaxtooyada maamulka Koonfur Galbeed, ayaa lagu sheegey in maamulkaasi uu taageerayo go'aankii xulufada Sacuudiga ay xiriirka ugu jareen dalka Qadar, bishii June.
    • Hailemariam Desalegn Oo Ka Hadlay Isku-dhacyada Soomaalida iyo Oromada September 18, 2017
      Ra’iisal wasaaraha dalka Ethiopia, Hailemariam Desalegn, ayaa ka hadlay rebshadihii dadka badan ay ku dhinteen ee gudaha dalka Ethiopia ku dhex maray Qoomiyadaha Soomaalida iyo Oromada.
    • Hooyada Dhashay 5-ta Caruur ee Dabka ku Dilay Kismaayo oo Hadashay September 18, 2017
      Dab shalay ka kacay guri dad danyar ah oo barakacayaal ahi ay dagan yihiin oo ku yaalla xaafadda Farjanno ee magaalada Kismaayo ayaa keenay dhimashada 5 carruur ah oo hal qoys kasoo wada jeeda.
    • Jawaari oo Magacaabay Xubno ka War Keena Arrintii Qalbi-dhagax September 18, 2017
      Guddoomiyaha baarlamaanka Soomaaliya Md. Maxamed Cismaan Jawaari, ayaa maanta guddi soo baara go'aankii ay golaha wasiirada ka soo saareen iyo dhiibistii sarkaalkii ONLF ka tirsanaa C/kariim Sheekh Muuse (Qalbi-dhagax) oo dowladda Soomaaliya ay Itoobiya u gacan gelisay.
    • Faah-faahinta Horyaalka Talyaaniga September 17, 2017
      Kooxaha Juventus, Napoli iyo Inter ayaa wada badiyay todobaadki afraad ee horyaalka Talyaaniga ee xilli ciyaareedkan.
    • Chelsea 0-0 Arsenal September 17, 2017
      Kulanki ugu adkaa xilli ciyaareedkan horyaalka Ingiriiska ee the Premier Leagueoo galabta dhex maray kooxaha Chelsea iyo Arsenal ayaa kusoo dhamaaday bar barro goolal la,aan ah.
    • Barcelona: Dembele 4 bil ayuu maqnaan doonaa September 17, 2017
      Kooxda Barcelona ayaa ku dhawaaqday in weeraryahankeeda cusub Ousmane Dembele uu garoomada kubada cakta ka maqnaan doono muddo afar bilood ah kadib marki uu soo gaaray dhaawac culus.
    • 5 Carruur oo Walaalo ah oo Dab ku Dhintay September 17, 2017
      Dab maanta ka kacay guri dad danyar ah oo barakacayaal ahi ay dagan yihiin oo ku yaalla xaafadda Farjanno gaar ahaan aagga dalxiiska ee magaalada Kismaayo ayaa keenay dhimashada 5 carruur ah oo hal qoys kasoo wada jeeda.
    • Nin kale oo loo Qabtay Weerarkii London September 17, 2017
      Bayaan kasoo baxay booliska Britain ayaa lagu sheegay in ay xireen nin 21 jir ah, kaasoo laga soo qabtay xaafadda Hounslow ee galbeedka magaalada London oo inta badan ay dagaan shaqaalaha garoonka diyaaradaha ee Heathrow Airport.
    • Heshiis Dhexmaray Fatax iyo Xamaas September 17, 2017
      Arrintan ayaa ka dambeysay kulamo ay sirdoonka masaaridu gar-wadeen ka ahaayeen oo madaxda labada urur ay dhawaanahanba Qaahira ku yeelanayeen.
    • Barnaamijka Wicitaanka Dhageystaha September 17, 2017
      Barnaamijka Wicitaanka Dhageystaha ee toddobaadkan waxaa marti ku ah Madaxweynaha cusub ee Sabtidii shalay loo doortay Maamulka Hirshabeelle, Maxamed Cabdi Waare
    • Sarkaal Nabadsugidda ah oo Muqdisho lagu Dilay September 17, 2017
      Wararka ka imanaya magaalada Muqdisho ayaa sheegaya in dablay hubaysan oo loo tuhmayo inay ka tirsan yihiin ururka al Shabaab ay toogteen Taliyihii Nabadsugidda ee Degmada Kaxda ee magaalada Muqdisho, Maxamuud Macallin Xassan Qoolleey.
  • Soo Raac

  • Sawiro Xusuus Leh

  • Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 47 other followers

  • your IP adress

    IP address
  • Archives

تسريبات عن وجود خطة أمريكية بشن عمليات ضد عناصر القاعدة داخل الصومالوتعتقد أجهزة الاستخبارات الأمريكية أن المقاتلين الأجانب، بينهم أفغان، وعراقيون، وباكستانيون، وسعوديون، ويمنيون، وبعض الجنسيات الأخرى من دول أفريقية، وأن معظم هؤلاء المسلحين هربوا من العراق وأفغانستان،


alqaida-

السي أن أن (الصومال اليوم) كشفت مصادر أمريكية لـ”سي أن أن” الجمعة، أن إدارة الرئيس باراك أوباما، أقرت خطة تتضمن إطلاق عمليات خاصة لملاحقة واصطياد مسلحين موالين لتنظيم “القاعدة”،

 

يُعتقد أنهم يختبئون في الأراضي الصومالية.ووفق أحدث تقديرات للجيش ودوائر الاستخبارات الأمريكية، يزيد عدد “المقاتلين الأجانب”، الذين يُعتقد بأنهم موالون للقاعدة في الصومال، على 200 مسلح،

 

يتواجدون في المناطق الجنوبية، إلا أن مسؤولين عسكريين أكدا أنها “مجرد تقديرات بسبب قلة المعلومات الاستخباراتية المتوافرة على الأرض وذكر مسؤول رفيع، طلب أيضاً عدم ذكر اسمه،

 

نظراً لأن المعلومات تتعلق بقضايا استخباراتية، أنه تم تحديث خطة عسكرية، تتضمن السماح للقوات الخاصة بشن عمليات ضد عناصر القاعدة داخل الأراضي الصومالية، وأن هذه الخطة دخلت حيز تنفيذ مؤخراً وتعتقد أجهزة الاستخبارات الأمريكية أن المقاتلين الأجانب، بينهم أفغان، وعراقيون، وباكستانيون، وسعوديون، ويمنيون، وبعض الجنسيات الأخرى من دول أفريقية

،

وأن معظم هؤلاء المسلحين هربوا من العراق وأفغانستان، ليعيدوا تمركزهم مرة أخرى في الصومال. وهذه التقديرات لا تتضمن عدداً غير معروف من ذوي الأصول الصومالية، الذين يُعتقد أنهم عادوا إلى الصومال من دول أوروبية، والولايات المتحدة الأمريكية، ودول أفريقية أخرى، والذين انضم عدد كبير منهم إلى حركة “شباب المجاهدين”، التي تخوض قتالاً عنيفاً ضد الحكومة الصومالية المؤقتة.

 

وفي أبريل الماضي، دعت الحركة “المقاتلين” إلى الانضمام لصفوفها، كما أعلنت أن الهجوم الانتحاري، الذي شنته أواخر الشهر نفسه، بواسطة شاحنة مفخخة في مقديشو، وأسفر عن سقوط عشرات القتلى والجرحى، جاء “رداً على مقتل أمير دولة العراق الإسلامية أبو عمر البغدادي، ووزير الحرب أبو حمزة المهاجر.”

 

وذكرت في بيان أصدرته آنذاك، أن “كتيبة الاستشهاديين، التابعة لحركة الشباب المجاهدين”، نفذت يوم السابع والعشرين من أبريل “عملية استشهادية على قاعدة عسكرية، كانت تُعِدها القوات الصليبية

لتجعل منها مقراً لها في حي ‘شبس’ في ولاية بنادر الإسلامية ‘مقديشو’.”

 

وبعد سنوات من محاولات النأي بنفسها عن تنظيم القاعدة، عادت حركة شباب المجاهدين لتؤكد ارتباطها بالتنظيم، بل وتقول الحكومة الصومالية الانتقالية إنه منذ ارتباطها بالقاعدة، بدأ تدفق “المقاتلين

الأجانب” على الصومال، للقتال إلى جانب الشباب.

 

وقال الرئيس الصومالي، شيخ شريف أحمد: “بالنظر إلى القتال في أفغانستان وباكستان واليمن، يسعى البعض إلى البحث عن ملاذ وملجأ للاختباء به، وتشكل الصومال ملاذاً جيداً لمثل هؤلاء”

ولا يُعد الرئيس الصومالي غريباً عن حركة “الشباب”، فقد كان قيادياً في “اتحاد المحاكم الإسلامية”،

 

الذي هيمن على الصومال لبعض الوقت، بالتعاون مع الحركة المسلحة، قبل أن تطيح به القوات الإثيوبية عام 2006، والتي بقيت في الصومال لغاية العام 2009، ثم انسحبت لتحل محلها قوات سلام تابعة للاتحاد الأفريقي.

وقال شريف أحمد: “لقد كنا نقدر عدد المقاتلين الأجانب بما يتراوح بين 800 و1200 مقاتل، غير أن هذا الرقم يبدو أنه يزداد بصورة تدريجية.”

وتبدو قدرة “الشباب المجاهدين” على الوصول إلى الشباب وصغار السن جيدة، وتحديداً من خلال شبكة الإنترنت، بحيث تشجعهم على القدوم إلى الصومال، للمشاركة في “الجهاد.”

وتمكنت الحركة من استدراج عدد من الصوماليين المقيمين في الولايات المتحدة، حيث تم اعتقال 8 صوماليين لالتحاقهم بمعسكرات تدريب خاصة بالشباب، كما تم اعتقال اثنين آخرين في أستراليا، زعم أنهما كانا يحضران لشن “هجوم إرهابي” ضد منشأة عسكرية.

وفي وقت سابق من هذا العام أكدت الإدارة الأمريكية عدم أن ربط جماعة الشباب بالقاعدة ربط غير صحيح حيث قال توماس كونتريمان، مساعد وكيل وزارة الخارجية الأمريكية للشؤون الأمنية والسياسية، لدى سؤاله عن الروابط بين تنظيم القاعدة في الجزيرة العربية وحركة الشباب الصومالية: “هناك بعض التعاون بينهما، ولكنهما ليسا فصيلاً واحداً، والنظر إليها على هذا الأساس غير صحيح سياسياً.”

كما حض كونتريمان على التمييز بين حركة الشباب والقراصنة، قائلاً إن الصلات الوحيدة تنشأ عن استخدام القراصنة للمرافئ الواقعة في مناطق نفوذ الحركة، الأمر الذي تسهله الحركة لقاء مبالغ مالية.

ويذكر أن حركة الشباب المجاهدين أكثر نفوذا من حكومة شريف شيخ أحمد وتسيطر أكبر مساحة في جنوب الصومال وفي داخل العاصمة أيضا، وتحاول طرد الحكومة الانتقالية التي تعتبرها بأنها “مرتدة” من العاصمة

buqaqable.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: